Translate

2009. február 17., kedd

"Kék" avagy narancsos-csokoládés cake


Mikor sütsz megint "kéket"? -kérdezte a lányom. Valószínűleg furcsán nézhettem, úgyhogy megismételte. "Tudod, olyan kéket. "

Rövid egyeztetés után kiderült, hogy Kicsi Vu citromos süteményéről van szó, amely téglaformában készül és ugyanúgy néz ki, mint a belga gyerekek egyik kedvenc süteménye. Na mi? A cake. Igen, cake-nek hívják, pedig frankofon országként ők is megszállottan kerülik az angol szavakat. Sőt, a francia-franciákhoz hasonlóan még az angol (amerikai) neveket is franciásítják. Így lesz Michael Douglas-ból "Mikael Duglász" vagy Detroit-ból "Dötroá" (sic!).

Kicsi Vu citromos süteményét, amely egy francia oldalról indult el a világhír felé -"légere gâteau au citron"- néven sokszor megsütöttem. Aztán elkezdtem variálni, mert a tészta nagyon jó-így lett aztán mandulástól a csokison át mindenféle "kékünk."

Narancsos-csokoládés cake

Hozzávalók

4 tojás
13 dkg kristálycukor
8 dkg olvasztott vaj
12dkg liszt
1 csomag sütőpor
1 narancs leve és reszelt héja (a héj helyett lehet 4 csepp narancsaroma)
5 dkg étcsokoládé apró darabokra vágva


A sütőt bemelegítjük 180 fokra (légkeveréses sütő 160 fok). A lisztet összekeverjük a sütőporral. A tojások sárgáját kikeverjük a cukorral, a narancs reszelt héjával és levével. Hozzáadjuk a lisztet, majd az olvasztott vajat. A tojásfehérjéket kemény habbá verjük és óvatosan beleforgatjuk a tésztába. Kivajazott, kilisztezett téglaformába öntjük és a tetejét megszórjuk az apróra vágott étcsokoládéval. Körülbelül 20 percig kell sütni, nekem akkor még kicsit nyers volt a belseje, ezért csökkentettem a hőmérsékletet és még 10 percig sütöttem.

4 megjegyzés:

Gabriella írta...

Ez tetszik, kék... :-))))

A kérdésedre pedig a válaszom: Hmmm,,,, én is mindig rengeteget szoktam a fejem törni ezen, ha valaki jön vacsorára. Föleg mivel a barátaink nem olyan "bevállalósak". Szóval gulyás, pörkölt ilyesmi szóba se jöhet. Ha az ember nincs hozzászokva az ilyen ételekhez, akkor hasmenésre van ítélve. Ha a vendégeid a kényes kategóriába tartoznak, akkor mindenképp gondolkodj valamilyen modern magyar konyhában és semmiképpen nem hagyományosban.

Ha valaki az elsö alkalommal jön hozzánk, akkora van egy bevállt föételem. Paradicsomos - gulyásos csirkerolád. A modern magyar konyha igazi remeke.

Bár pepecs munka az elökészítés, ezzel még mindig sikert arattam a holladoknál. A csirkemell krémsajtos, pardicsomos, gulyáskrémes töltelékkel van töltve. Ha kell beírom a receptet.
A köret megint vendég függö... valamilyen jól megtunkolt krumplipüré vagy rizs.

Elöételnek szerintem valamilyen levest csinálj, amit buciban tálalsz. Valamilyen tejszínes ragulevest...Ezt még én nem próbáltam, de egy receptem van várakozóban.

Dessertnek somlói galuskát szoktam csinálni. Egy barátnömtöl kaptam egy tuti receptet és ez is mindig bejön.

Megmondom neked öszintén, hogy én olyan igazi magyaros dolgokat még elsö vendégeskedésnél nem mertem felszolgálni.
Ha többször jönnek, akkor már próbálkozhat.
A sógorom például odáig van a rakott krumpliért...:-)) Na, de az nem igazán egy elökelö vacsora. :-))

Illetve nézd meg ezt a VKF-t: Magyaros ízek:
http://macikonyha.blogspot.com/2008/04/vkf-xiv-sszefoglal-1-rsz.html

http://macikonyha.blogspot.com/2008/04/vkf-xiv-sszefoglal-2-rsz.html

csicseriborsó írta...

Nekem is ugyanezek a gondjaim, én a somlóit meg sem merem próbálni egy kiadós vacsora után.Azért gondoltam egy hosszabb posztra, mert szerintem nem csak nekünk okoz fejtörést ez a téma. Gondoltam, hogy feldobom körkérdésnek a külföldön élő bloggereknek. Ez különben is nehezített pálya,mert otthon hazai alapanyagokból én is mást főznék, mint itt. Írhatnánk egy posztot arról, hogy hogy néz ki egy itteni vacsora, hánykor kezdik általában, milyen fogásokból áll stb, illik-e virágot vinni stb. Szerintem ez az otthoniaknak is érdekes lehet.

Gabriella írta...

Benne vagyok! Igen, ez megint egy másik dolog, hogy itteni alapanyagokból, hogy föz az ember....

Más, más... és néha nehéz is. Mert otthon ha összedobsz egy jó babgulyást egy nagy társaságnak, mindenki elégedett. Nézem mostanában a fözös programokat, és csak ámulok, hogy milyen különbség van itt az adagokba.... :-)))

Gabriella írta...

Kutyasétáltatás közben még eszembe jutott valami! A hónapban én vagyok a holland VKF háziasszonya, így közelböl is tapasztalhatom a holland blogvilágot. És, hogy mekkor a különbségek vannak!!! Itt nem lehet, csak úgy részt venni benne, hanem meghivó kell hozzá...stb...

Related Posts with Thumbnails

Copyright

Az oldalon megjelenő fotók és írások a szerző tulajdonát képezik. Azokat kizárólag engedéllyel, a forrás megjelölésével lehet felhasználni.