Translate

2009. április 18., szombat

Töki pompos-végre valami hazai

Nézegettem a receptjeimet és feltűnt, hogy nagyon régen nem írtam hazai receptet. Pedig főzök: paprikás krumpli, rizsfelfújt is volt nemrégiben, csak nem írtam le "ezt úgyis mindenki ismeri felkiáltással".

Lehet, hogy változtatok a gyakorlaton, mert anno én is a mamám által lediktált receptekből főztem a legegyszerűbb ételeket vagy szakácskönyvből, az arányok miatt. Szerintem a legnehezebb azokat az ételeket elkészíteni, amiket ismerünk, mert ezekről tudjuk milyennek kéne lenniük. Ezért a "legnehezebb" étel nekem a zöldbabfőzelék meg a paradicsomoskáposzta, mert nem lesz olyan, mint amilyenre én emlékszem. A töki pompos nem ez a kategória, nemrég találtam rá és most sütöttem először. Nagyon szerettük, egy nagy tepsi pillanatok alatt eltűnt....

Hozzávalók:

500 gramm liszt
2 közepes krumpli
2,5 dkg friss élesztő
1 teáskanál cukor
1 evőkanál só
2dl langyos víz (lehet, hogy kevesebb kell)

A tetejére

4 dl tejföl ( Belgiumban 2 doboz zuur room)
1-2 gerezd fokhagyma
20 dkg kockákra vágott húsos füstölt szalonna
3 közepes fej lilahagyma
20 dkg reszelt sajt (gouda)

A krumplit héjában megfőzzük, meghámozzuk és még melegen átnyomjuk krumplinyomón vagy lereszeljük a kislyukú reszelőn. Az összemorzsolt élesztőt 1dl langyos vízben a cukorral felfuttatjuk. Összegyúrjuk a lisztet, a krumplit, a sót és a felfuttatott élesztőt. A megmaradt vizet fokozatosan adagoljuk hozzá, Ha túl száraz a tészta-nem áll össze-akkor önthetünk hozzá még vizet, ha túl nedves, akkor lisztet adjunk hozzá. Ha készen van, lisztezzük meg a tetejét és langyos helyen hagyjuk kelni egy órát.

A szalonnát süssük ropogósra, a zsírjával pedig kenjünk ki egy nagy gáztepsit. (Ez csak nyers szalonnánál fontos, a főtt-füstölt császárszalonnát nem kell megpirítani) A fokhagymát zúzzuk össze és keverjük bele a tejfölbe ( kicsit meg is sózhatjuk, de a szalonna miatt óvatosan). A lilahagymát karikázzuk fel.

A megkelt tésztát gyúrjuk át és nyomkodjuk a zsírral kikent tepsibe. Melegítsük a sütőt 200 fokra (15 perc) és süssük a tésztát 10 percig. Ezután kenjük meg a fokhagymás tejföllel, szórjuk meg egyenletesen a szalonnával, a lilahagymával és végül a reszelt sajttal. 15-20 perc alatt-amíg a sajt aranybarna nem lesz- süssük készre.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails

Copyright

Az oldalon megjelenő fotók és írások a szerző tulajdonát képezik. Azokat kizárólag engedéllyel, a forrás megjelölésével lehet felhasználni.