Translate

2010. január 12., kedd

Gyorsan!!!! Marhahús paprikával és osztrigaszósszal



Mániákus felhalmozó vagyok. Több kiló liszt, cukor, tészta, 30 tojás, legalább 6 liter tej és 10 liter ásványvíz sorakozik a polcaimon. A fagyasztóról ne is beszéljünk...Simán túlélnénk egy havi ostromot. Igy csinálta a nagymamám is, a mamám is, valószínűleg én is a zsigereimben hordozom, hogy mindig legyen tartalék. Nálam a gyűjtőszenvedély azzal is párosult, hogy nem kifejezetten alapélelmiszerekből is hatalmas készletet gyűjtöttem be. Van itthon hajdinalisztem, kaffirlime-levelem, feketebabom, mindenféle szószom, mert hátha.... Hátha pont az kell.

Most pont az kellett. Osztrigaszósz és bébikukorica, amit egy Lidl-es ázsiai akcióban vettem kifejezetten jutányos áron és végre fel is használtam őket. A szilvaszószt még csak nézegetem, bár találtam egy pár jó receptet arra is...

A következő kínai recept tényleg 15 perc alatt kész, megbízható helyről, a Nélkülözhetetlen ázsiai szakácskönyvből származik.

Hozzávalók

50 dkg marhahús (lehetőleg marhafartő)
1 evőkanál szójaszósz
1 kissé felvert tojásfehérje
1/4 teáskanál őrölt feketebors
2 evőkanál földimogyoróolaj
1 evőkanál frissen reszelt gyömbér
1/4 teáskanál ötfűszerkeverék
1 rombuszformára vágott piros kaliforniai paprika
2 vékonyan felszeletelt szárzeller (ez el is maradhat)
1 kis üveg bébikukorica
2 evőkanál osztrigaszósz
2 ferdén felszeletelt újhagyma

A húst hosszú, vékony csíkokra vágjuk. Összekeverjük a tojásfehérjét, a szójaszószt, a kukoricalisztet és a borsot, hozzáadjuk a húst, beleforgatjuk, hogy bevonja.

Egy wokban (én egy vastagfalú Tefal-serpenyővel dolgoztam, mert a wokban nagyon leragadt) felhevítünk 1 evőkanál olajat. Hozzáadjuk a gyömbért, az ötfűszer-keveréket, a paprikát,a zellert és a kukoricát és magas hőfokon kevergetve sütjük 2 percig vagy amíg éppen kezd megpuhulni. Kivesszük a wokból és melegen tartjuk.

A maradék olajat felhevítjük a wokban és adagonként megpörköljük a húst, de nem sütjük át.

Az összes húst és a zöldségeket visszatesszük a wokba, és hozzáadjuk az osztrigaszószt. Magas hőfokon keverve sütjük, amíg a hús átsül és a szósz felforrósodik. A tűzről levéve, újhagymával megszórjuk és azonnal tálaljuk.

3 megjegyzés:

Éva írta...

Én is mindig ezt mondom: jöhet a háború, három hónapig simán jól tartok akár 5 embert is a tartalékaimból:)

Doctor Pepper írta...

én is halmoztam mindent, míg egyszer be nem költöztek a szemét molyok, azóta nem merek:(

starfi írta...

osztrigaszósz rulez!:)

Related Posts with Thumbnails

Copyright

Az oldalon megjelenő fotók és írások a szerző tulajdonát képezik. Azokat kizárólag engedéllyel, a forrás megjelölésével lehet felhasználni.