Translate

2012. május 27., vasárnap

Beültettem kiskertemet a tavasszal-avagy zöldfűszeres pácok bárányhoz,sertéstarjához, rákhoz



Végre itt a nyár....  Ha meg nyár, akkor grillezés,ha meg grillezés, akkor pác. Eddig különösebben nem érdekelt a pácolás, felaprítottam egy csomó fokhagymát,szedtem egy kis kakukkfüvet a kertben, olívaolaj, aztán ráborítottam a húsra. Ennyi. De múlt héten végre beültettem kiskertemet rózsa,szegfű, liliom és rezeda helyett-fűszernövényekkel. Van zsálya,bazsalikomszurokfűtárkonykétféle kakukkfűcitromfű. A tavaly ültetett menta igen agresszívnak bizonyult, rengeteg mojitot kéne innunk,ha mindet el akarnánk használni. Azért fogy bőven a tabuléba meg teának is a msemmen mellé, de mostantól a pácba is kerül majd meg a joghurtos padlizsánba. A rozmaring bokor kicsit megfagyott a télen,de az elszáradt ágak nagyon jó illatot adnak a parázsnak és nyársnak is fel lehet használni őket.

Nálunk rákot és bárányt sokkal könnyebb beszerezni,mint otthon-előbbiért hála a tengernek, utóbbiért pedig a nagy számú maghreb bevándorlót kiszolgáló halal-hentesnek. Az Abbatoir-on relatíve olcsón lehet ezekhez hozzájutni. Ezenkívül volt még tarja is, ami itt sokkal szárazabb,mint otthon,de a páctól nagyon finom lett. A rák és a bárány pácához az receptet Váncsa István könyvéből vettem. A köret joghurtos padlizsán volt,illetve jégsaláta kétféle öntettel: egy sima  (1 kiskanál dijoni mustár, 5 evőkanál olívaolaj, 3 evőkanál borecet) és egy turmixolt uborkával készült vinaigrette-tel.

Pác a bárányhoz

8 evőkanál olívaolaj
1 nagy citrom leve és héja (nem kell lereszelni! 2-3db-ra vágjuk)
4 gerezd fokhagyma apróra vágva
fél marék menta apróra vágva
2 evőkanál friss rozmaring apróra vágva
2 evőkanál friss kakukkfű apróra vágva
4 zsályalevél apróra vágva
1 evőkanál friss szurokfű (oregánó) apróra vágva
só (kevés),bors

Összekeverjük a pác hozzávalóit és a húst alaposan bekenjük vele. 4-8 órát kell állnia. Nekem 5  tenyérnyi bárányszelethez volt elég. Eredetileg 4 evőkanál balzsamecetet is tesz bele, de nekünk jobban ízlett nélküle.

Pác a rákhoz

8 evőkanál olívaolaj
1 kis csokor petrezselyem
1 evőkanál friss szurokfű (aprított)
4 evőkanál balzsamecet
4 gerezd fokhagyma apróra vágva
csípős zöldpaprika (én nem tettem bele)

Beleforgatjuk a megtisztított rákot (1 kg-ot vettem, megtisztítottuk és nyársra fűztük)
3-4 percig kell sütni, de a legjobban az ízlett mindenkinek,ami egy kicsit megégett).

Pác a tarjához

8 evőkanál olívaolaj
2 kiskanál mustár
1 fél kiskanál őrölt pirospaprika
3 gerezd fokhagyma
1 kiskanál friss kakukkfű felaprítva
bors
nagyon kevés só

5 szelet tarjához volt elég. 3 órát állt, de legalább 1 nap kellett volna.Előtte egy kicsit kiklopfoltam a húst.


1 megjegyzés:

wanna írta...

Szuper a kertedben a választék! Én is ezt csinálom, mindenhez friss fűszernövényt teszek, nem lehet a szárítottal összehasonlítani sem. Grillezni is imádunk, saslik, flekken, zöldségek...

Related Posts with Thumbnails

Copyright

Az oldalon megjelenő fotók és írások a szerző tulajdonát képezik. Azokat kizárólag engedéllyel, a forrás megjelölésével lehet felhasználni.